Veelgestelde vragen

Wat houdt Deskk in?

Wat zijn de voordelen van een Online Werkplek? 

Je werkomgeving kan niet meer stuk, is beschikbaar op elk apparaat, wordt voor jou onderhouden en is veilig. Je gegevens liggen niet zomaar op straat. Je werkt met de nieuwste software en dankzij de servers van Deskk, is het systeem altijd snel en beschikbaar. 

Wat kan ik besparen met een Online Werkplek? 

De gemiddelde MKB'er geeft €117,- per maand per gebruiker uit aan ICT kosten. Veel van deze kosten zijn niet helder. Denk bijvoorbeeld aan afschrijving, software en stroom. Het kostenplaatje van Deskk is simpel: €75,- per gebruiker per maand ex. BTW. 

Hoeveel opslagruimte krijg ik bij een werkplek? 

Elk bedrijf krijgt standaard 500GB opslag. Dit is meer dan genoeg voor de meeste MKB-bedrijven. Voor €10,- per maand koop je daar 1000GB bij. 

Is het mogelijk om onderweg te werken? 

Natuurlijk! De enige voorwaarde is dat je een internetverbinding hebt – en dat is tegenwoordig overal mogelijk. Wij werken bijvoorbeeld zelf graag op een tablet met een 4G-simkaart in de trein. 

Kan ik de Online Werkplek ook op mijn telefoon of tablet gebruiken? 

Ja, je kan de Online Werkplek op elke manier benaderen!

Kunnen we onze computers gewoon houden? 

Zeker, je kan met elk apparaat verbinden met je Deskk. We kunnen je ook een thinclient leveren voor €100 per stuk. Je krijg van ons dan een klein, sexy apparaatje waarmee je een scherm omtovert tot een volwaardige computer waarop je Deskk kan gebruiken. 

Wat is het verschil tussen Deskk en andere aanbieders? 

Onze concurrenten richten zich op grote partijen en zijn zelf helaas het best te omschrijven als 'log'. Ze zijn moeilijk op te zetten, ongebruiksvriendelijk en vaak niet up-to-date. Deskk is er voor het MKB en we hebben een oplossing bedacht waarmee je wíl werken. Daarnaast kunnen we met je bedrijf meegroeien zonder dat het in de papieren loopt. 

Helpen jullie ons met het overstappen? 

Natuurlijk doen we dat. Samen met jou bepalen wij welke software jullie graag gebruiken en nodig hebben. We bouwen een nieuwe omgeving voor je op, waarbij jij in elke fase test of de nieuwe applicaties werken zoals je zou verwacht. Na een tijdje voelt de nieuwe Deskk omgeving als thuis komen. We plannen een avond in, en zetten de omgeving voor je om. (en vieren een feestje!)

Valt Deskk niet stiekem onder een grotere ICT-maatschappij? 

Nee, we zijn een echt jonge speler met grote ambities, maar gebruiken wél de techniek die je terugvindt bij grote bedrijven.


Techniek en veiligheid

Is Deskk een cloudoplossing? 

Ja en nee. Het is een private cloud oplossing. We combineren het beste van fysieke servers, privé virtualisatie en cloud-opslag! Zo krijg je de snelste en veiligste online werkplek voor het MKB. Je moet het proberen om te geloven. We leggen je graag het verschil uit tussen public en private cloud. Cloud is niet voor alles op een oplossing, we delen graag onze ervaringen met je.

Zijn de fysieke servers sterk genoeg? 

Absoluut, we bepalen aan de hand van jouw applicaties en aantal gebruikers welk type server er nodig is. We evalueren hoe snel jouw werkplekke zijn, kom je in de buurt van de grens waarden - gaan we met je in overleg. Zo houden we werken snel.

Wat als er een server stuk gaat? 

We hebben altijd een reserve voor je klaar staan die gelijk overschakelt. Is er iets mis met jullie omgeving, dan zien we dat aankomen en dan neemt ons systeem automatisch maatregelen. Aan de achterkant gaan wij dan voor je bezig om te kijken wat er aan de hand is. 

Is er nog een lokale server nodig? 

Nee, maar bij ons heb je de vrijheid om gemakkelijk zelf een backup te maken van je bestanden. Zo kun je zelf nog even een kopie bewaren, dat voelt wel zo prettig. 

Maken jullie gebruik van Citrix? 

Nee, en dat is met de nieuwste techniek volgens ons echt niet meer nodig. Met onze werkplek merk je niet meer dat je niet meer op een fysieke computer werkt. Echt: probeer het zelf. :-) 

Waar staan alle gegevens opgeslagen? 

Alle gegevens staan opgeslagen in drie verschillende datacentra in West-Europa. Driedubbel zo veilig en super snel. De gegevens zijn alleen bereikbaar vanaf je online werkplek en je kunt ze delen met je collega’s. 

Hoe lang bewaren jullie backups? 

Backups van je systeem, bestanden en documenten worden standaard twee weken bewaard. Je kan backups op bestandsniveau terugdraaien. De backups worden automatisch voor je gedaan. 

Hoe zit het met de veiligheid? 

Als je inlogt op een online werkplek van Deskk, ben je verzekerd van een veilige werkplek. We versleutelen verbindingen met een 2048-bit TLS-encryptie, of je nou vanaf een computer, tablet of smartphone verbindt. We werken verder samen met een informatiebeveiligingsbedrijf in Groningen dat ons voortdurend lastige vragen stelt. Zo werk je bijvoorbeeld alleen maar met je eigen collega’s op je eigen afgeschermde server en staat je data altijd veilig op meerdere locaties. Wij zorgen ervoor dat je veilig kan werken. 

Software

Deskk draait op Windows, maar werkt ook op een Mac? 

Feilloos zelfs! Wees niet bang: je installeert Windows niet over je Mac-systeem heen. In plaats daarvan log je op afstand in op de beveiligde Online Werkplek. 

Kunnen we ook Office 365 gebruiken? 

Natuurlijk. De meerprijs is €5,- per gebruiker per maand. Office integreert super goed met Windows 10 en dus ook met de online werkplekken! 

Kunnen we ook Google Apps gebruiken? 

Integratie met de zakelijke diensten van Google is geen enkel probleem. Gmail, Google Drive, Google Docs en andere toepassingen van het Google werken perfect binnen Deskk (à 5,- per gebruiker per maand). We helpen je met het overzetten van alle informatie.

Hoe snel is Windows 10? 

Je werkt met een geweldige Windows 10 omgeving, specifiek gemaakt voor servers. Alle software draait snel en blijft snel. Omdat je inlogt op een online werkplek, is Windows 10 zelfs snel op een veel oudere computer. 

Hoe zit het met updates? 

Updates worden automatisch voor je gedaan, altijd buiten kantoortijden.

Hoe gaan jullie met specifieke bedrijfsapplicaties om? 

Wij werken samen met verschillende software leverancier, hier komen elke dag bedrijven bij. Wij zorgen dat hun software goed geïnstalleerd wordt op onze omgeving, en draaien alle updates (die vaak gratis geleverd worden) op de systemen. Hiermee is jouw omgeving altijd specifiek voor jou, en altijd up to date.

Hoe vraag ik extra werkplekken aan? 

Je mag ons mailen, bellen, of een berichtje sturen via de site. We helpen de nieuwe gebruiker direct op de weg, en stellen de juiste applicaties beschikbaar.

Wat als ik mijn wachtwoord vergeet? 

Wachtwoord vergeten? Geen probleem, het snelste is ons bellen. We geven je een nieuw wachtwoord, en bij de eerste keer inloggen kies je je eigen wachtwoord. 


Geldzaken

Hoe factureert Deskk? 

Elke maand krijg je van ons een factuur met het aantal werkplekken dat je in die maand hebt afgenomen. Neem je andere licenties via ons af? Dan komen die keurig op dezelfde factuur te staan. 

Welke contractperiodes worden gehanteerd? 

Deskk is maandelijks opzegbaar en je kunt elke maand kiezen hoeveel werkplekken je nodig hebt. Handig voor als je bijvoorbeeld twee stagiaires voor een half jaar inhuurt. Daarna laat je de plekken weer net zo makkelijk gaan. 


Ondersteuning

Hoe kan ik jullie bereiken in het geval van een storing? 

Wij staan altijd voor je klaar in het zeldzame geval dat er iets aan de hand is. Telefonisch, per Twitter, e-mail, postduif – kom maar op! Ook komen we graag een kop koffie bij je drinken. Bij Deskk zitten we niet alleen achter onze schermen, maar denken wij graag met je mee. Welke IT kansen liggen er voor jouw bedrijf? Hoe kunnen wij(of een van onze partners) daarbij helpen?

Hoe kan ik een bestand terugplaatsen? 

Neem contact met ons op. We helpen je graag met het terugzetten van je backup.

Hoe gaan jullie om met nieuwe software? 

Met een paar drukken op de knop krijg je bij Deskk jouw werkplek in een speciale Acceptatieomgeving. Hierin kun je veilig testen en configureren. Dit is geen werkplek, maar meer een werkplaats voor groot onderhoud. Samen met de leverancier wordt hier gebouwd, getest en voorbereid. Jullie accepteren de nieuwe software, en pas daarna ga je veilig in productie. Dat doet toch iedereen? Oh wacht, niet? …

Hebben jullie ook handleidingen? 

Jazeker. We zorgen dat alle nieuwe gebruikers op onze omgeving uit de voeten kunnen. Niet na de migratie maar tijdens de migratie betrekken we de gebruikers al bij hun nieuwe omgeving. Als we live gaan, dan voelt het voor de gebruikers als thuis komen. En natuurlijk zijn we er voor after care. Ook op locatie.

Heb je iets gemist?

Neem dan even contact met ons op.